V podstatě jakýkoliv dopravní prostředek, než vyjede na silnici mezi ostatní účastníky provozu, by měl být naprosto v pořádku. K tomu rozhodně patří i kontrola všech světel, blinkrů a dalších potřebných kontrolek. Je až neuvěřitelné, kolik jeden automobil potřebuje žárovek. Je sice pravdou, že některé když náhodou vypoví službu, tak se nic neděje, hlavně se jedná například o světlo v interiéru, nad zrcátkem nebo podobných místech. Ovšem ve světlometech, blinkrech, mlhovkách a podobně se bude jednat o pěkný malér. Bez světel se v noci nedá jet a bez blinkrů těžko oznámíme směr, kam chceme jet. Dokonce i brzdová světla jsou skvělým vodítkem, že nás upozorní na nějaký problém, který je před námi. Vynechání těchto naprosto nepostradatelných komponentů by mohlo mít za následek i velmi nepříjemné situace.
Rozdělení autožárovek
Určitě se vždycky vyplatí nakoupit kvalitní žárovky a to nejlépe od předních výrobců, kteří prochází každý výrobek pod přísnou kontrolou, pak samozřejmě jejich výběr je naprosto jedinečný a spolehlivý, navíc pak například https://www.lightpark.cz/autozarovky/ nabízí motoristům mnoho osvědčených novinek, které jsou výhradně pro bezpečnost všech.
Běžně používané:
H1 – halogenový zdroj vhodný do potkávacích, dálkových a mlhových světel.
H3 – použití na mlhová světla.
H4 – halogeny a k použití na potkávací a dálková světla.
H7 – potkávací, dálková a mlhová světla.
H9 – potkávací a dálkové osvětlení.
H11 – vhodné do mlhovek.
D1, 2 – xenonové výbojky pro potkávací a dálková světla.
Dále potřebujeme žárovky pro přední, boční a zadní směrová světla, couvací, parkovací, brzdová, mlhová a koncová světla, osvětlení SPZ, zavazadlového prostoru, odkládacího prostoru, který je u spolujezdce, osvětlení interiéru, přístrojové a palubní desky. Liší se v jednom nebo dvou vláknech, provedení, svým výkonem, samozřejmě paticí, typem, barvou a dalšími parametry, které jsou vždy zaznamenány v technické příručce našeho vozidla.