Jen si představte, co by asi říkali lidé z devatenáctého století nebo z osmnáctého století na to, že se půlka zeměkoule v tom století jedna-dvacátém zajímá o to, jestli si nějaká bezvýznamná celebrita v Americe pořídila nová prsa nebo zadek. Pravděpodobně by se všichni chytali za hlavu a říkali by si, co za jelimany to tam žije. Tentokráte mají plky starých lidí přece jenom v něčem pravdu – moderní člověk se zajímá o příliš mnoho hloupostí a naprostých zbytečností, které ho akorát odvádějí od té pořádné, produktivní nebo alespoň smysluplné činnosti.
Každý den si volíte mezi:
a) Budete se dívat na Kim Kardashian, jak v 5 minutovém videu představuje svou novou rtěnku.
b) Budete si prohlížet profily lidí na Facebooku
c) Naučíte se něčemu novému, například zlepšíte komunikaci mezi lidmi díky některým technikám
Valná většina si vybere a) nebo b) – proč? Protože se u toho nemusí přemýšlet, člověk si nahoní ego na své vlastní inteligenci a ještě k tomu všemu ho to opravdu a přirozeně zajímá, což je možná mnohem horší. Jen si vezměte, kolik hodin tráví mladé dívky u telefonů a dívají se na profily pop stars a podobných. Samozřejmě, kdo by nechtěl sledovat svého oblíbeného člověka, například muzikanta nebo hudebníka, básníka nebo něco podobného – tady se to ještě dá.
Pokud ale sledujete například lidi, kteří se živí jako „influenceři“, tak se rovnou běžte střelit za stodolu, protože tohle je naprosté selhání lidstva ve zhruba desetiminutovém videu. Lidé, jejichž jediný talent je prodávat jméno a značku, jsou uctívání jako modly. A i lidé, kteří takto kritizují jiné, se často mohou najít v nepříliš „rozdílné“ situaci.
Neustále něco „odebírá“ naši pozornost, neustále někdo něco chce. Abychom zhlédli tohle, abychom si pustili tamto, abychom si přečetli tohle. A nakonec si ani nevšimnete, že jsme hloupostmi ztratili celý den. Namísto toho, abychom se šli projít nebo si zasportovali nebo pobavili s přáteli, raději sedíme a hledíme do ozářených displejů našich zařízení.